0
    0
    Uw winkelwagen
    Uw winkelwagen is leegTerug naar winkel
      Bereken verzendkosten

        Algemene Voorwaarden

        # Algemene Voorwaarden

        Artikel 1 – Definities
        1. **PokéCentrum**: gevestigd te Groningen onder KvK nr. 93839340.
        2. **Klant**: degene met wie PokéCentrum een overeenkomst is aangegaan.
        3. **Partijen**: PokéCentrum en klant samen.
        4. **Consument**: een klant die als privé persoon handelt.

        Artikel 2 – Toepasselijkheid Algemene Voorwaarden
        1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens PokéCentrum.
        2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dit uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
        3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.

        Artikel 3 – Prijzen
        1. Alle prijzen die PokéCentrum hanteert zijn in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele andere kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of overeengekomen.
        2. Alle prijzen voor producten of diensten, op de website of anderszins kenbaar gemaakt, kunnen door PokéCentrum te allen tijde worden gewijzigd.
        3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die PokéCentrum niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen leiden tot prijsverhogingen.
        4. De consument heeft het recht om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3, tenzij de verhoging voortvloeit uit een wettelijke regeling.

        Artikel 4 – Monsters/Modellen
        Indien de klant een monster of model van een product heeft ontvangen, kan hij hieraan geen andere rechten ontlenen dan dat het een indicatie is van de aard van het product, tenzij partijen uitdrukkelijk hebben afgesproken dat de te leveren producten met het monster of model overeenstemmen.

        Artikel 5 – Gevolgen Niet Tijdig Betalen
        1. Betaalt de klant niet binnen de afgesproken termijn, dan is PokéCentrum gerechtigd een rente van 1% per maand in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand als een hele maand wordt gerekend.
        2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan PokéCentrum.
        3. De incassokosten worden berekend volgens het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
        4. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag PokéCentrum zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
        5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van PokéCentrum op de klant onmiddellijk opeisbaar.
        6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door PokéCentrum, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan PokéCentrum te betalen.

        Artikel 6 – Recht van Reclame
        1. Zodra de klant in verzuim is, is PokéCentrum gerechtigd het recht van reclame in te roepen ten aanzien van de onbetaalde aan de klant geleverde producten.
        2. PokéCentrum roept het recht van reclame in door middel van een schriftelijke of elektronische mededeling.
        3. Zodra de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, dient de klant de producten onmiddellijk te retourneren aan PokéCentrum, tenzij partijen hierover andere afspraken maken.
        4. De kosten voor het terughalen of -brengen van de producten komen voor rekening van de klant.

        Artikel 7 – Herroepingsrecht
        1. Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden, mits:
           – het product niet is gebruikt
           – het geen product is dat snel kan bederven
           – het geen op maat gemaakt product is
           – het geen hygiënisch product is waarvan de verzegeling is verbroken
           – het geen (opdracht tot) spoedreparatie betreft
        2. De bedenktijd vangt aan op de dag nadat de consument het laatste product heeft ontvangen.
        3. De consument kan zijn herroepingsrecht kenbaar maken via info@pokecentrum.nl, bij voorkeur met het herroepingsformulier van de website.
        4. De consument dient het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren, bij gebreke waarvan het herroepingsrecht vervalt.
        5. Retourneren is voor rekening van PokéCentrum indien de volledige bestelling wordt geretourneerd.
        6. Indien de aankoopkosten volgens de wet voor terugbetaling in aanmerking komen, zal PokéCentrum deze kosten binnen 14 dagen terugbetalen, op voorwaarde dat het product tijdig is geretourneerd.

        Artikel 8 – Opschortingsrecht
        Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige verplichting uit deze overeenkomst op te schorten.

        Artikel 9 – Retentierecht
        1. PokéCentrum kan zijn retentierecht inroepen en producten van de klant onder zich houden totdat de klant alle openstaande rekeningen heeft voldaan.
        2. Dit recht geldt ook voor eerdere overeenkomsten waarvoor de klant nog betalingen verschuldigd is.
        3. PokéCentrum is niet aansprakelijk voor schade die de klant mogelijk lijdt door het gebruik van zijn retentierecht.

        Artikel 10 – Verrekening
        Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan PokéCentrum te verrekenen met een vordering op PokéCentrum.

        Artikel 11 – Eigendomsvoorbehoud
        1. PokéCentrum blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant volledig heeft voldaan aan zijn betalingsverplichtingen.
        2. Tot die tijd kan PokéCentrum zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
        3. De klant mag de producten niet verpanden, verkopen of anderszins bezwaren voordat het eigendom is overgegaan.
        4. Indien PokéCentrum een beroep doet op zijn eigendomsvoorbehoud, geldt de overeenkomst als ontbonden.

        Artikel 12 – Levering
        1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
        2. Levering vindt plaats bij PokéCentrum, tenzij anders overeengekomen.
        3. Levering van online bestelde producten gebeurt op het door de klant opgegeven adres.
        4. Bij niet-tijdige betaling kan PokéCentrum zijn verplichtingen opschorten.
        5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, en kan de klant een verlate levering niet aan PokéCentrum tegenwerpen.

        Artikel 13 – Levertijd
        1. De door PokéCentrum opgegeven levertijden zijn indicatief.
        2. De levertijd begint bij de volledige afronding van het (elektronische) bestelproces.
        3. Overschrijding van de levertijd geeft geen recht op schadevergoeding of ontbinding, tenzij PokéCentrumniet binnen 14 dagen na schriftelijke aanmaning kan leveren.

        Artikel 14 – Feitelijke Levering
        De klant dient ervoor te zorgen dat de feitelijke levering tijdig kan plaatsvinden.

        Artikel 15 -Transportkosten
        Transportkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij anders overeengekomen.

        Artikel 16 – Verpakking en Verzending
        1. Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, moet de klant dit laten vastleggen door de bezorger, anders kan PokéCentrum niet aansprakelijk worden gesteld voor schade.
        2. Indien de klant zelf voor transport zorgt, moet hij zichtbare beschadigingen vooraf melden aan PokéCentrum.

        Artikel 17 – Bewaring
        1. Indien de klant bestelde producten later afneemt, is het risico van kwaliteitsverlies voor de klant.
        2. Extra kosten door voortijdige of late afname zijn voor rekening van de klant.

        Artikel 18 – Garantie
        1. De garantie geldt uitsluitend voor defecten door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of materiaal.
        2. Normale slijtage en schade door ondeskundig gebruik vallen niet onder de garantie.
        3. Het risico van verlies of schade gaat over op de klant bij levering.

        Artikel 19 – Ruilen
        1. Ruilen is alleen mogelijk binnen 14 dagen na aankoop met originele factuur, originele verpakking en ongebruikt product. Zodra de seal eraf is geldt de ruil procedure niet meer.
        2. Afgeprijsde, niet-houdbare, op maat gemaakte artikelen kunnen niet worden geruild.

        Artikel 20 – Vrijwaring
        De klant vrijwaart PokéCentrum tegen aanspraken van derden met betrekking tot geleverde producten en/of diensten.

        Artikel 21 – Klachten
        1. De klant moet een geleverd product zo snel mogelijk op tekortkomingen controleren.
        2. Klachten moeten binnen 1 maand na constatering worden gemeld.
        3. Consumenten dienen binnen 2 maanden na constatering een klacht te melden.
        4. De klant moet een gedetailleerde omschrijving van de tekortkoming geven.
        5. Klachten over lopende werkzaamheden mogen niet leiden tot andere verplichtingen van PokéCentrum.

        Artikel 22 – Ingebrekestelling
        1. Ingebrekestellingen moeten schriftelijk aan PokéCentrumworden kenbaar gemaakt.
        2. De klant is verantwoordelijk voor tijdige bezorging van de ingebrekestelling.

        Artikel 23 – Hoofdelijke Aansprakelijkheid Klant
        Bij overeenkomsten met meerdere klanten zijn zij hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen.

        Artikel 24 – Aansprakelijkheid PokéCentrum
        1. PokéCentrum is alleen aansprakelijk voor schade door opzet of bewuste roekeloosheid.
        2. Aansprakelijkheid is beperkt tot directe schade voortvloeiend uit de overeenkomst.
        3. PokéCentrum is niet aansprakelijk voor indirecte schade of gevolgschade

        Artikel 25 – Bewaartermijn producten
        1. PokéCentrum hanteert een bewaartermijn van drie maanden vanaf de datum van aankoop van een product c.q. producten. Dit betekent dat PokéCentrum het aangekochte product c.q. de aangekochte producten voor een termijn van maximaal drie maanden voor de koper kan bewaren. Na deze termijn behoudt PokéCentrum zich het recht voor zich te ontdoen van betreffende goederen. PokéCentrum kan in dat geval niet aansprakelijk worden gehouden voor eventuele schade die de koper mogelijkerwijs lijdt ten gevolge van het overschrijden van de bewaartermijn.

        2. Indien de koper binnen de lopende bewaartermijn een nieuwe aankoop van een product c.q. producten doet bij PokéCentrum, zal de bewaartermijn worden gestuit en opnieuw aanvangen vanaf de datum van deze nieuwe aankoop. Na stuiting zal, indien opnieuw drie maanden verstrijken zonder dat de koper verdere aankopen doet, PokéCentrum zich wederom het recht voorbehouden zich te ontdoen van de betreffende goederen. In dit geval kan PokéCentrum niet aansprakelijk worden gehouden voor eventuele schade die de koper mogelijkerwijs lijdt ten gevolge van het overschrijden van de bewaartermijn.

        ×